Використання інтерактивних методів навчання при підготовці майбутніх менеджерів

Упродовж весняного семестру 2025 року в Уманському національному університеті активно проводилися практичні заняття для здобувачів вищої освіти кафедри менеджменту з дисциплін: "Основи лідерства", "Комунікативний менеджмент" та "Організаційна поведінка", спрямованих на формування управлінських, комунікативних і командних компетентностей студентів.
Заняття, переважно, проходили у форматі ділових ігор, вправ з тимбілдингу та практичних кейсів. Зокрема, студенти:
- аналізували поведінку лідера в кризових ситуаціях;
- вчилися досягати порозуміння та розпізнавати власні уподобання через вправу "This or That";
- будували символічну вежу довіри та співпраці;
- у складі окремих команд, працювали над рекламним проєктом «Кросівки швидкоходи», у межах якого розробляли креативну ідею, створювали візуальну презентацію та презентували продукт із застосуванням інструментів комунікативного менеджменту;
- тренували навички публічних виступів та активного слухання;
- розв’язували ситуативні завдання щодо управління конфліктами в організації;
- проходили тести з діагностики власних лідерських якостей, емоційного інтелекту, комунікативних навичок щоб краще зрозуміти свої сильні сторони та зони розвитку;
- писали есе на тему «Яким я бачу ідеального керівника», що дало можливість глибше осмислити власні цінності й управлінські підходи.
Такі форми роботи сприяють практичному засвоєнню знань, розвитку критичного мислення, підвищенню мотивації до навчання та формуванню проактивної позиції студентів. Інтеграція теоретичних знань з практичною діяльністю дозволяє не лише краще засвоювати теоретичний матеріал, а й формувати компетентного, ініціативного та свідомого фахівця з менеджменту.