+38 (04744) 3-33-04
Меню

«Зміцнення української вищої освіти: орієнтація в революції ШІ у викладанні та навчанні» – лекція професора Роуз ЛАККІН

 

10 грудня 2024 року викладачі та студенти факультету менеджменту приєдналися до лекції-вебінару, організованої Національним університетом фізичного виховання і спорту України і присвяченої інтеграції штучного інтелекту в освіту.

Модератором заходу виступив ПИЖОВ Олександр, в.о. ректора, проректор з науково-педагогічної роботи та стратегічного розвитку НУФВСУ. На вебінар зареєструвалося понад 8000 учасників, а безпосередньо у якості слухачів  брали участь близько 4800 викладачів і студентів.

Спікер – професор Роуз ЛАККІН (Rose Luckin), доктор філософії з когнітивних та комп’ютерних наук, магістр штучного інтелекту та комп’ютерних наук, почесний професор Університетського коледжу Лондона, Великобританія (Professor Emerita at University College London, UK), засновниця та генеральна директорка Educate Ventures Research Limited, радниця Cambridge University Press and Assessment, співзасновниця Інституту етичного штучного інтелекту в освіті (Institute for Ethical AI in Education), президентка Центру самостійного навчання (The Self-Managed Learning Centre) та член Наукового консультативного комітету Міністерства освіти Великобританії (DfE Scientific Advisory Committee).

Лекція професора Роуз ЛАККІН «Зміцнення української вищої освіти: орієнтація в революції ШІ у викладанні та навчанні» Empowering Ukrainian Higher Education: Navigating the AI Revolution in Teaching and Learning») була дуже цікавою і 2 години зустрічі минули непомітно.

Спікер розповіла про штучний інтелект як сучасну технологію, що швидко розвивається, навчається і веде себе розумно; зупинилась на хронології розвитку ШІ від початкового рівня до сучасного генеративного чату GPT. Особливо цікаво було слухати про  трансформаційний потенціал штучного інтелекту в українській вищій освіті, адже він присутній в галузі більше 30 років, базується на нейронних багаторівневих мережах, фокусується на певних задачах і може виконувати різноманітні завдання, які стосуються навчання та освітньої діяльності. Значну увагу було приділено можливостям ШІ в освітній діяльності зокрема це – оперативна обробка великих масивів інформації, її узагальнення й інтелектуальна аналітика, персоналізоване навчання студентів, автоматизація оцінювання. Зацікавленість аудиторії викликали питання, пов'язані із загрозою використання штучного інтелекту в сучасному світі: недостатня прозорість, неточність, ризик втрати даних, упередженість, непередбачувані наслідки, проблеми етичності, конфіденційність і готовність НПП і закладів освіти до використання інструментів ШІ.

Професор Лаккін розповіла про стратегії впровадження ШІ, об’єктивну необхідність розвитку компетенцій НПП та створення ефективних моделей управління, які відповідають потребам української освітньої системи.

Особливо цікавими були практичні поради з використання ШІ, адже його інструменти дозволяють розвивати людський інтелект, кардинально змінюють освіту, дозволяють зосереджуватись саме на поглибленні інтелектуального потенціалу і готувати людей до світу штучного інтелекту. Ми повинні відповідально ставитись до ШІ, прийняти рамкові межі його застосування, мати високу етичність і культуру використання в освіті, роботі і в повсякденному житті.

Завершилась лекція цікавими і неоднозначними запитаннями від аудиторії, серед яких такі: Чи руйнує ШІ освіту та чи знівелює процес навчання? Наскільки гострою є проблема академічної доброчесності в епоху ШІ та чи вважається його використання у наукових роботах плагіатом? Як врегульовано на світовому рівні використання ШІ в освіті (на рівні держави, університету, викладача)? Чи захищений ШІ в умовах інформаційної війни, поширенні дезінформації, фейків з боку російських інформресурсів в умовах повномасштабної війни росії з Україною.

Дякуємо спікеру й організаторам за можливість долучитися до обговорення такої цікавої проблеми. Адже сьогодні ШІ і лякає, і захоплює, і відкриває широкі можливості та великий потенціал для інтелектуального розвитку. Проте важливий баланс людських надбань, знань, вмінь, компетентностей, життєвого досвіду  і можливостей, які відкриває ШІ.